Sign up to the PURE News before our launching on the 14th of August for the chance to win a fabulous space flight into outer space for you & the person of your choice!
Cunoscută pentru soluțiile sale „out of the box”, compania Hiarom Invest a realizat o macara portuară portic pentru Șantierul Naval Mangalia.
Prima macara realizată de Hiarom Invest după un proiect propriu este în funcțiune încă din 2015 la Cernavodă. O a doua a fost realizată pentru Navi Arsenal din Varna, cel mai mare șantier naval din Bulgaria. Cea de-a treia și cea mai complexă și spectaculoasă a fost predată și funcționează deja la Șantierul Naval Mangalia.
Parte a unui proiect de modernizare a Șantierului Naval Mangalia, macaraua portic Hiarom HCS 690 a luat locul unui utilaj realizat în 1989 la Timișoara. Mult mai performantă, noua macara este amplastă pe chei, lângă dana de lansare cu o capacitate de 800 tf. Pentru o integrare cât mai facilă în proiect, Hiarom HCS 690 a fost proiectată special pentru a utiliza calea de rulare cu ecartament de 10 metri și lungime de 125 de metri a fostei macarale, acum scoasă din uz.
Principal vector de transport al componentelor de navă realizate în hala de confecții a șantierului, Hiarom HCS 690 poate ridica până la 25 de tone și este perfect adaptată lucrului în mediu salin. Proiectul tip portic permite atât deplasarea pe șine cât și circulația rutieră și depozitarea de materiale direct sub macara. Astfel, spațiul ocupat la sol este redus la maximum.
Dincolo de capacitatea de deplasare pe șina existentă și de spațiul redus ocupat la sol, proiectanții și inginerii Hiarom au țintit realizarea unei macarale cu braț articulat și mecanism paralelogram pentru o ușurință mai mare în operare, eficiență energetică sporită și mentenanță cu costuri mai mici.
Hiarom HCS 690, control deplin, indiferent de vreme
Respectând cerințele beneficiarului, Hiarom a realizat o macara portuară care rulează pe 12 boghiuri, număr stabilit ținând cont de încărcarea maximă pe fiecare picior de sprijin, dar și de greutatea suportată de șină. Ansamblul are în total 24 de roți, dintre care 12 motrice, fiecare propulsată de un motor de 4 kW.
Proiectul realizat de Hiarom a prevăzut, alături de cele 12 motoare pentru deplasarea pe sol, alte patru menite să asigure hidraulica pentru braț, rotirea și mișcarea troliului. Motorul acestuia din urmă este cel mai mare dintre toate, având o putere de 110 kW.
Toate motoarele au invertor astfel încât fiecare mișcare are invertorul său cu viteză variabilă continuu. Proiectanții Hiarom au decis să nu folosească soluția mai simplă cu trepte de viteză, pentru o eficiență mai bună și un confort superior de operare. Mai mult decât atât, ansamblul realizat poate funcționa în două regimuri de lucru – precis și rapid, în funcție de decizia operatorului de a realiza mișcările cu mai multă precizie sau cu mai multă rapiditate.
Caracteristicile tehnice ale Hiarom HCS 690 permit o rază maximă de operare de 36 de metri, macaraua ajungând la maim 67 de metri. Înălțimea de ridicare este de 42 de metri desupra nivelului șinei, dar obiectele transportate pot fi coborâte și 10 metri sub nivelul acesteia. Având la dispoziție o șină cu lungimea de 120 de metri și un braț care poate atinge 60 de metri, ansamblul acoperă o lungime de peste 180 de metri.
Pentru că vorbim despre o macara portuară care trebuie adaptată la mediul salin și la schimbări bruște de vreme, Hiarom HCS 690 a preluat câteva dintre caracteristicile macaralelor instalate pe platformele marine. Astfel, motoarele electrice sunt cu specificație navală, având un înalt nivel de etanșare și protecție anticorozivă și dispun de un sistem de incălzire staționară care pornește automat la o temperatură prestabilită pentru a evita condensul sau înghețul. Un sistem similar are rolul de a proteja tablourile electrice exterioare.
Tot pentru a proteja macaraua de intemperii, Hiarom a ales ca toate componentele HCS 690 să fie tratate anticoroziv. Acestea au fost mai întâi sablate cu alice de fontă, apoi degresate și acoperite cu un prim strat de grund cu o grosime de minimum 200 μm, pentru ca ulterior să fie vopsite cu un strat intermediar de grund pe baza de zinc, până la o grosime de minim 320 μm. Protecția finală este asigurată de acoperirea cu vopsea pe bază de solvent, până la o grosime toatală de cel puțin 450 μm.
Având în vedere schimbările dese de mediu din zona litoralului, proiectul Hiarom a prevăzut asigurarea unui mediu de lucru cât mai prietenos pentru operatorul acesteia. Astfel, cabina utilajului, amplasată la 30 de metri de sol, este spațioasă și dotată cu încălzire, aer condiționat, sistem audio și suprafețe vitrate generoase.
Tot pentru a ajuta manevrarea și a asigura confortul, Hiarom HCS 690 este dotată cu o cameră video de înaltă rezoluție și zoom 25x pe vârful brațului. Grație acesteia, operatorul poate vedea permanent cârligul și zona de lucru prin intermediul unui ecran de 12 inchi. Nu a fost uitat nici lucrul pe timp de noapte. Din proiect, macaraua dispune de 16 reflectoare cu tehnologie LED.
Sign up to the PURE News before our launching on the 14th of August for the chance to win a fabulous space flight into outer space for you & the person of your choice!
We hate spam just as much as you do. Your email will stay secret.